27 Haziran 2015 Cumartesi

Yıllara Meydan Okumak: Toyota Century


Toyota bugün dünyanın en değerli markası. Bunun hakkında biraz düşünelim: Neden? Bunun cevabını kısaca müşteri memnuniyeti, uzun ve başarılı bir tarih, başarılı ve sevilen araçlar, aracının arkasında durma, araçlardaki sağlamlık, kaliteli mühendislik ve kendine biçtiği değer diye daha bir çok şey sıralayabiliriz. Ama Toyota Century'e geçmeden önce bir kaç şeyden daha bahsetmek istiyorum.Bazı araçlar geçmişten günümüze kimliklerini koruyarak,zamanın getirdiği yenilikleri bünyesine katıp ama bu yenilikler içinde asimile olmadan günümüze gelmeye çalışırlar.Bunlar hakkına bir kaç örnek vermek gerekirse; Land Rover Defender, Mercedes G Klasse, Lada Niva ve bir kaç model daha...Peki ya Toyota Century?


Toyota Century de kimliğini uzunca yıllar korumuş ve teknolojileri bünyesine katarak ilerlemeye devam eden bir model. 1967'den Günümüze kadar üretimde olan ve genel hatlarını korumayı başaran nadir arabalardan.1967'de banda çıkan ve 45 seneden fazladır üetimde kalan bu araç Toyota'nın lüks sınıfına hitap eden 4 kapılı limuzin modeli. 1. jenerasyon 1967-1997 arasında üretilen ve 2. jenerasyonu 1997 den günümüze kadar üretilen bu araç gerçekten takdire şayan.


1. Neslinde köklü değişikliklere gidilmeyen araçta motor güncellemesi,şanzıman güncellemesi ve makyajlanma gibi değişiklikliere gidilmiş.Bu birinci 30 yıllık nesilde 3 ileri ve 4 ileri manuel şanzıman 3 ileri ve 4 ileri otomatikleştirilmiş şanzıman gibi vites seçenekleri sunulmuş.Daha sonra sadece otomatik şanzıman seçeneğiyle sunulmaya başlanmış ve bu seçim gayet yerinde olmuş çünkü böyle lüks segmente hitap eden bir aracın sadece otomatikle sunulması model imajı için önemli bir özellik.


2. neslinde 6 ileri otomatik şanzıman gibi daha bir çok özelliğe kavuşan araç halen üretilmekte.Muhafazakar tasarımıyla bize daha çok 1980'lerin sonunu hatırlatan araç belkide 45 yıldan fazladır olmasının sebebi belkide bu tutuculuğu.Biraz motor seçeneklerini inceleyelim.


1967-1973 arası 3.0 L V8 (VG20) motor ile satışa başlanmış.Bu 6 yıllık süre ardından 1973-1982 yılları arasında 3.4 L V8 (VG21,VG30,C-VG30, E-VG35) motora güncellenen araç 9 senede ardından 1982'den 1997'ye kadar 4.0 L V8 (VG40, VG45) motora güncellenmiş.

Son neslinde 5.0 L V12 (1GZ-FEV12) motoruyla üretilen Century hala üretilmekte. 


Birazda iç mekanını inceleyelim:


Bize iç tasarım olarak biraz 90'ları anımsatsada bana göre gayet güzel duruyor.


Bence bu muhafazakar tasarımıyla da dikkat çeken Century tabiki de güvenlik sistemlerini de içinde bulunduruyor.


Bana kalırsa gayet hoş ağırbaşlı duran bir araba.Fiyat olarak 12.000.0000 JPY (Japon Yeni) olan araç Türk lirasıyla yaklaşık 260.000. TL. Sözü fazla uzatmadan resimlerle yalnız bırakıyorum iyi seyirler...




























Hiç yorum yok:

Yorum Gönder