Birkaç gün önce tanıtılan
6.jenerasyon 7 serisinin “dedesi” niteliğindeki bu aracı geçenlerde yolda
gördüm. Yıllara meydan okur gibi orta şeritten gidiyordu. Yola oturuşu ve bir makam arabasının verdiği o karakter
ile Bmw’nin “amiral gemisi” tanımına daha 30 yıl önceden aynı zerafetle uyuyordu. Bugün yeni kasaları
kendine baktırdığı gibi o da baktırıyordu kendisine. Bende bu yazıyı yazmamın
sebebi oldu orta şeritteki “eski toprak”.
1977 yılında E23 kasa koduyla banda
çıkan ve çeyrek milyondan fazla üretilen bu araç, 10 yıl bantta kalarak lüks
tanımına Mercedes S serisi ile birlikte yeni bir soluk getirip sınıfında
rekabet getiren ve her geçen gün sınıfında barındırdığı özelliklerle dikkat
çeken 7 serisi 1986 yılında yerini oğlu E32
ye bıraktı.E23 modelleri şu motor seçenekleriyle piyasaya sunulmuş;
-725i 148 HP
-728 168 HP
-728i 181 HP
-730 181 HP
-732i 193 HP
-733i 194 HP
735İ 215 HP
-745i 249-282 HP
-L7 (735İ) 182 HP
Bu motor seçeneklerinin yanında 4
ileri ve 5 ileri düz vites, otomatik vitesinde de 3 ileri ve 4 ileri otomatik
şanzımanla güncelleme alarak bantta kalmış.Size bu klasiğin teknik detaylarını verip
sıkmayacağım hemen kendisiyle tanıştırmak istiyorum ama Detaylı bilgi için
verdiğim linki ziyaret edebilirsiniz:
7
serisi 30 yıl önce de bugün olduğu gibi lüks sınıfındaki araçların başında
geliyordu. Bugün bile sunulmayan
özellikleri ile zamanının ötesine göz
kırpıyordu eski toprak. Servis aralığı göstergesi, çeşitli arızaları gösteren
ışıklar gelişmiş bir klima, yol bilgisayarı, ABS ilk önceleri opsiyonel iken
sonra standartlaştırılmıştır. Bir kaç yıl
sonra üretilen E23’lerde ayrıca
opsiyonel olarak sürücü hava yastığı sunulmuştur
Çeşitli
seçenekleri olan E23 ahşap döşeme, elektrikli koltuklar ,koltuk ısıtma,
elektrikli camlar (aynalar dahil)
müşterilere sunulmuştur. Şu an bile bu
özellikleri bir arada gördüğümüz araçlar yeni yeni piyasaya sürülüyor.
Bu
özellikleri düşününce gerçekten zamanın ilerisinde bir araç olduğu kanıtlıyor
aslında.
1983
yılında küçük bir makyajdan geçen E23 burun kısmında ayrıca markanın
bütünleştiği böbrek
ızgaralarından ve kuyruktan makyajlanmış, alt takımda da
gerekli güncellemeleri alarak süspansiyon gibi
küçük değişikler yapılmış.1984
senesinde aldığı makyaj ile de iç kısmı
makyajlanmıştır.Ayrıca yazımızın
başında bahsettiğimiz 3 ileri otomatik
şanzıman artık 4 ileri otomatik şanzımanla
sunulmaya başlanmış. Ve
yine küçük makyajlar almış
Evet her ne kadar şuan için eski
olsa da aslında zamanında sunulan özellikleri ile bugün için bile gayet cömert.
Eski toprak klasikler arasında yerini almış ama bana kalırsa ileriye göz kırpan
bir araç oluşu ile bugün bile bir çok kullanıcıyı etkileyebilecek özellikleriyle, gerek iç hacmi gerek
performansı ile de bugün olsa alır mıydım acaba dedirtecek cinsten. Kimilerine
göre klasik duruşu hoş dursa da, kimilerine göre bu uzay çağı tasarımlarına pek
ayak uydurması zor olur gibi duruyor.İncelememizi aşağıdaki resimler ile noktalıyorum.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder