24 Haziran 2015 Çarşamba

Eski Toprak: BMW E23 7 Serisi


Birkaç gün önce tanıtılan 6.jenerasyon 7 serisinin “dedesi” niteliğindeki bu aracı geçenlerde yolda gördüm. Yıllara meydan okur gibi orta şeritten gidiyordu. Yola oturuşu  ve bir makam arabasının verdiği o karakter ile Bmw’nin “amiral gemisi” tanımına daha 30 yıl önceden aynı  zerafetle uyuyordu. Bugün yeni kasaları kendine baktırdığı gibi o da baktırıyordu kendisine. Bende bu yazıyı yazmamın sebebi oldu orta şeritteki “eski toprak”.

1977 yılında E23 kasa koduyla banda çıkan ve çeyrek milyondan fazla üretilen bu araç, 10 yıl bantta kalarak lüks tanımına Mercedes S serisi ile birlikte yeni bir soluk getirip sınıfında rekabet getiren ve her geçen gün sınıfında barındırdığı özelliklerle dikkat çeken  7 serisi 1986 yılında yerini oğlu E32 ye bıraktı.E23 modelleri şu motor seçenekleriyle piyasaya sunulmuş;
-725i 148 HP
-728 168 HP
-728i 181 HP
-730 181 HP
-732i 193 HP
-733i 194 HP
735İ 215 HP
-745i 249-282 HP
-L7 (735İ) 182 HP
Bu motor seçeneklerinin yanında 4 ileri ve 5 ileri düz vites, otomatik vitesinde de 3 ileri ve 4 ileri otomatik şanzımanla güncelleme alarak bantta kalmış.Size bu klasiğin teknik detaylarını verip sıkmayacağım hemen kendisiyle tanıştırmak istiyorum ama Detaylı bilgi için verdiğim linki ziyaret edebilirsiniz:

7 serisi 30 yıl önce de bugün olduğu gibi lüks sınıfındaki araçların başında geliyordu. Bugün bile sunulmayan 

özellikleri ile zamanının ötesine göz kırpıyordu eski toprak. Servis aralığı göstergesi, çeşitli arızaları gösteren 

ışıklar gelişmiş bir klima, yol bilgisayarı, ABS ilk önceleri opsiyonel iken sonra standartlaştırılmıştır. Bir kaç yıl 

sonra üretilen E23’lerde ayrıca opsiyonel olarak sürücü hava yastığı sunulmuştur


Çeşitli seçenekleri olan E23 ahşap döşeme, elektrikli koltuklar ,koltuk ısıtma, elektrikli camlar (aynalar dahil) 

müşterilere sunulmuştur. Şu an bile bu özellikleri bir arada gördüğümüz araçlar yeni yeni piyasaya sürülüyor. 

Bu özellikleri düşününce gerçekten zamanın ilerisinde bir araç olduğu kanıtlıyor aslında.


1983 yılında küçük bir makyajdan geçen E23 burun kısmında ayrıca markanın bütünleştiği böbrek 

ızgaralarından ve kuyruktan makyajlanmış, alt takımda da gerekli güncellemeleri alarak süspansiyon gibi 

küçük değişikler yapılmış.1984 senesinde aldığı  makyaj ile de iç kısmı makyajlanmıştır.Ayrıca yazımızın 

başında bahsettiğimiz 3 ileri otomatik şanzıman  artık 4 ileri otomatik şanzımanla sunulmaya başlanmış. Ve 

yine küçük makyajlar almış


Evet her ne kadar şuan için eski olsa da aslında zamanında sunulan özellikleri ile bugün için bile gayet cömert. Eski toprak klasikler arasında yerini almış ama bana kalırsa ileriye göz kırpan bir araç oluşu ile bugün bile bir çok kullanıcıyı etkileyebilecek  özellikleriyle, gerek iç hacmi gerek performansı ile de bugün olsa alır mıydım acaba dedirtecek cinsten. Kimilerine göre klasik duruşu hoş dursa da, kimilerine göre bu uzay çağı tasarımlarına pek ayak uydurması zor olur gibi duruyor.İncelememizi aşağıdaki resimler ile noktalıyorum. 












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder